Supertest Gadgets: Antquarium – akvárium pro mravence

     

Proč chovat mravence v průsvitné nádobě zčásti naplněné modrým gelem? Může za tím být snaha mít něco nového, neznámého. Ale také chuť poznat zblízka život hmyzu, pozorovat jeho chování v různých situacích. Mravenci jsou společenští tvorové, mají přesně rozdělené ůlohy a nemusíte být zrovna entomology, aby vás jejich život zaujal. Přečtěte si test Antquaria – akvária pro mravence.

Klepněte pro pokračování článku

     

Proč chovat mravence v průsvitné nádobě zčásti naplněné modrým gelem? Může za tím být snaha mít něco nového, neznámého. Ale také chuť poznat zblízka život hmyzu, pozorovat jeho chování v různých situacích. Mravenci jsou společenští tvorové, mají přesně rozdělené ůlohy a nemusíte být zrovna entomology, aby vás jejich život zaujal. Přečtěte si test Antquaria – akvária pro mravence.

Klepněte pro pokračování článku


Marek Marek L.

Diskuze (127)


Diskuze k článku

Přidejte další názor  |  zpět na článek  |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 127

Pěkné, zkuste ale třeba
Ladic [62.245.125.xxx]
Pěkné, zkuste ale třeba za týden nabídnout nové foto, zajímalo by mě, jak hustou síť chodeb vytvoří.
http://lol.gameguyz.com
lol [5.63.144.xxx]
I like lol.gameguyz.com ... league of legends news .I like beautiful lol.gameguyz.com ... lol wallpaper.I want to get more lol.gameguyz.com ... league of legends heroes information.So I share a favorite lol.gameguyz.com ... league of legnds website.Not to be missed!
konecne neco zajimavyho tady
[62.240.168.xxx]
konecne neco zajimavyho tady ;)
Moc pěkná recenze, velmi
HuB [217.112.166.xxx]
Moc pěkná recenze, velmi kvalitní snímky. Zatím žmoulám inteligentní plastelínu, uvídím co pak ;)
Tu chci taky...o den sem
Kejml [84.42.150.xxx]
Tu chci taky...o den sem nestihl vánoční termín a tak mi přijde až v lednu... :(
uz jsem si to objednal na
norg [85.132.205.xxx]
uz jsem si to objednal na vanoce tak se tesim jak budou kutat, inteligentni plastelina uz je bohuzel do ledna vyprodana
pro priste, kdyz je vic nez
sphinx [86.49.28.xxx]
pro priste, kdyz je vic nez jeden pix, zkuste udelat nejake sipky nebo posun na dalsi pri kliknuti tohle je dost frustrujici jinak moje otazka, vim, ze je to morbidni, ale nemohli byste udelat bitku kolonii?
Jdou nějak zadělat ty
waterskier [213.226.230.xxx]
Jdou nějak zadělat ty díry po tom co jedni mravenci umřou abych tam mohl nasadit nový?
Podle mého názoru to
Ladic [62.245.125.xxx]
Podle mého názoru to prakticky ani nelze - hmota drží sama o sobě. Až bude antquarium vyhlodané, koupíš nové. No možná by šla koupit nová náplň, ale to je nepravděpodobné.
Hloupost, podle mě stačí
kz [85.71.172.xxx]
Hloupost, podle mě stačí agar+cukr+potravinářský barvivo.
Ale kde sezenes Agar? V
[82.202.14.xxx]
Ale kde sezenes Agar? V Praze se mi to nejak nepodarilo...
Agar? Ten maji v kazde
h0das [15.203.169.xxx]
Agar? Ten maji v kazde zdrave vyzive. Prodavaji se treba agar flakes nebo v cihlickach. Stoji to par penez a opravdu to neni podpultovy zbozi...
Ja si myslim, že tim chtěl
Mr.GO! [85.160.72.xxx]
Ja si myslim, že tim chtěl rict, kdyz mravenci umřou před sežráním vší té hmoty..., ne že chce doplnovat ten gel... Muj nazor: co to trochu poštouchat tou dřevěnou tyčinkou? ... a pak hura do lesa pro 17 mravencu... civilizovaně, aby si o nas nemysleli jaci jsme barbaři...
Re: Ja si myslim, že tim chtěl
Milena [10.0.2.xxx]
Mravenci jsou chraneni, takze chytat je v lese? nevim, nevim...
heh...neboj nova napln de
Terisek dupisek [85.207.124.xxx]
heh...neboj nova napln de taky koupit a mužeš si aji zmenit barvy a namichat..je tam červena modra a žluta...=DD
S agarem jsem pracoval pri
[160.217.217.xxx]
S agarem jsem pracoval pri laborkach a nemel by to byt problem. Jen ho musis uvarit, vlit ho tam a pockat az ztuhne. A myslim, ze komlexni agar nebo jine zivne medium pujde urcite nekde koupit.
Antquarium jsme koupili
Martin [147.32.117.xxx]
Antquarium jsme koupili třídní loni k Vánocům, v "návodu" se píše, že jedna kolonie sežere cca 10% gelu, takže je možno chovat více kolonií po sobě, chodbičky využijí už stávající.
Re: Jdou nějak zadělat ty
Kuba [89.103.45.xxx]
Dá se koupit nový gel. www.22.cz
Neslo by ti snimat web
malcolmX [213.220.243.xxx]
Neslo by ti snimat web kamerou a vysilat online?
good idea
pko [212.111.2.xxx]
good idea
Že by nová reality show?
Gokni [81.31.26.xxx]
Že by nová reality show? Každopádně mravenci jsou mnohem inteligentnější než ti živočichové z BB bo VyVolenejch... mohlo by to být zajímavé...
Nic proti dobremu obchodnimu
xtreme [85.160.21.xxx]
Nic proti dobremu obchodnimu zameru, ale napadlo nekoho naplnit podobnou nadobu obycejnou dortovou zelatinou? IMHO to bude fungovat dosti podobne za dosti nepodobnych nakladu.
No a co myslíš, že tam
kz [85.71.172.xxx]
No a co myslíš, že tam je? Agar je vlastně rostlinná želatina.
*No a co myslíš, že tam
xy [81.27.192.xxx]
*No a co myslíš, že tam je?* No to co v tom antkvariu určitě ne.
...Do gelu jsou přidány
Mr.GO! [85.160.72.xxx]
...Do gelu jsou přidány také aminokyseliny, vitamíny a minerály, které poskytují mravencům odpovídající stravu..., Takže si myslim že v domavyrobenem gelu mravenec tak dlouho nepřežije.
mna napadlo, ze by som tam
Matus [82.119.122.xxx]
mna napadlo, ze by som tam pridal nejaku tu komplexnu vyzivy pre sportovcov, obsahuje to kopec aminokyselin, bielkovin a vitaminov, mineralov, proste vsetko... + nejaky cukor
Re: mna napadlo, ze by som tam
kuk [88.22.9.xxx]
ty si vul
Napadlo :o) .... ma to jeden
Bilbo [213.46.172.xxx]
Napadlo :o) .... ma to jeden hacek, zelatina ma tendenci se pomalu rozpoustet, takze vecer jsem tam dal mravence a do rana vznikla na povrchu asi 2mm vrstvicka vody, zaplavila chodbicky a utopila mravence... mozna ze jsem nekde neco pokazil, nebo dal zelatinu do velkeho mnozstvi vody ... nebo pouzil nekvalitni zelatinu .... Az bude jaro, tak to asi zkusim znova, ted mravence asi nesezenu ...
Kez by nekdo takhle
notch [84.42.228.xxx]
Kez by nekdo takhle experimentoval s vami.
Myši s náma takhle
Garfield [80.188.25.xxx]
Myši s náma takhle experimentujou už cca milión let, to nevíš?
presne tak. A delfini
vevis.tom [213.29.94.xxx]
presne tak. A delfini balijou kufry...
Tak jim pak ale
Kryton [194.212.222.xxx]
Tak jim pak ale nevyčítejte,že vás nevarovali. No nic, jdu si něco stopnout,zatím.
So long and thanks for all
Nekdo [85.71.110.xxx]
So long and thanks for all the fish
Napadlo, ale blbě. Jsou 2
Garfield [80.188.25.xxx]
Napadlo, ale blbě. Jsou 2 druhy želatin - živočišná (tu jsi použil) a rostlinná. Musíš koupit opravdickej agar. Je dost drahej, ale pevnej a mravence neutopí. Můžeš to zkusit i v lékárně, tam budou mít dokonale čistej.
A jakym zpusobem se ten Agar
SUP [194.228.213.xxx]
A jakym zpusobem se ten Agar micha a vari? Tj. kolik gramu na xy vody a jak to cele uvarit?
pokud si to spravne pamatuji
sopa [62.44.9.xxx]
pokud si to spravne pamatuji tak se dava 1g agaru na 1litr vody, muzes udelat i hustejsi. spise by me zajimalo kolik cukru. Mam doma asi 100g agaru, tak muzu uvarit cely sud :)
To se stava, kdyz horka
T [84.9.41.xxx]
To se stava, kdyz horka zelatina se nalie do misky a miska se uzavre. Para se kondenzuje a agar nejak divne ztuhne. Po naliti agaru je potreba nechat misku volne vetrat. alespon ja to tak delam.
PAKA
martina [84.19.74.xxx]
Boze vy jste paka. Chudáci mravenci
Nevim jestli jsem tak velky
Michal [212.67.71.xxx]
Nevim jestli jsem tak velky milovnik hmyzu, ale neni mi moc sympaticke takhle "mucit" mravence. Co s nimi az vyzerou hmotu a nebudete je mit v cem chovat? Hodite je do lesa, respektive je vyklepnete na travnik u baraku? Predpokladam, ze do chvile umrou... minimalne zimou, nebo jestli se prizpusobi a najdou si nove "kamarady" netusim. Ani nevim jestli mravenec vnima to, ze je v prostredi naprosto umelem a v podstate nema co na praci. Ale abych to shrnul, zastavam nazor, pokud chovam nejakeho zivocicha mel by dostat podminky naprosto odpovidajici jeho narokum a pozadavkum pro jeho zivot. A takovehle nejake koupim si par mravencu, pohraju si s nimi a pak je vyhodim mi neni sympaticke. Tot muj nazor.
nemyslím, že to ty
Radon [81.30.228.xxx]
nemyslím, že to ty mravence nějak "mučí". Mučením bych spíše označil chování různých hlodavců nebo papoušků v klecích. Ti se určitě více trápí omezeným a nepřirozeným prostorem a většinou chybějícími partnery ... Tohle, dle mého názoru, spíše omezuje nás lidi (děti, které nejdříve chtějí mravenečky a když je přestanou bavit, tak rybičku, pak kanárka .. když mu zapomenou dát nažrat a zdechne, tak raději pejska ... po čase je na obtíž, tak pryč s ním ... )
Tak nejak... Pokud
Michal [212.67.71.xxx]
Tak nejak... Pokud konkretnimu zvireti nemohu zajistit veskere jeho potreby, ktere souvisi s jeho zivotem, nemohu ho proste mit. Nuti me k tomu ucta pred kazdym zivym tvorem na tehle planete... Vyjma nekterych lidi.
A hlodavci v klecích, psi
xy [81.27.192.xxx]
A hlodavci v klecích, psi zavřený v panelakových bytech, plazy v teráriích nebo ryby v akváriu ti nevadí???
Samosebou ze v nekterych
Michal [212.67.71.xxx]
Samosebou ze v nekterych pripadech mi vadi... Tady jsem se jen vyjadril k tomuto "zarizeni". Nechci debatovat nejak obecne. Hlavne me zajimal i nazor ostatnich.
Soudruhu, ty jsi ale
Saša [84.42.157.xxx]
Soudruhu, ty jsi ale pitomec! Probud se, člověče! Hlediska, která aplikuješ na lidi, nemůžeš aplikovat na ssavce, ryby či hmyz, ty šílenče! Jistěže bys psíkům nedával čepičky a volební právo! A stejně tak nemůžeš vzít akvarijní rybičky na procházku do lesa, neb nejsou ssavci a za takový výlet by se Ti pěkně poděkovali. A takové rozdíly najdeš v celé živočišné říši; až budeš velký, snad na to přijdeš sám. Možná, že jsou mravenci v antkváriu spokojenější, než si umíš představit. Samosebou, že by bylo mučení zavřít člověka do domu vyplněného gelem a pak ho pozorovat, jak se prokousává ven. O mravencích bych se rozpakoval to tvrdit - jejich psychice tolik nerozumím. Ty snad ano? Jsi snad nějaký formikopsycholog? Ne já si myslím, že nejsi. Ve tvých příspěvcích totiž vůbec nejde o mravence, ale o obvyklou levicově-intelektuální psychósu. Svým pobouřením nad mravencáriem se nám jen snažíš dokázat svou mravní superioritu. Ale s tou běž k šípku! Zalez si do postele, otevři si Havlovy sebrané spisy a nás, trýznitele mravenců, nechej na pokoji! Říká se, že kdo nemá rád zvířata, nemá rád lidi. Jistě mi tento cejch nezapomeneš vpálit. Pak bych Ti jen doporučil, abysis zjistil, co o tomhle blábolu řekl Fr. Klíma Sbohem
Pokud je reakce namirena na
Michal [212.67.71.xxx]
Pokud je reakce namirena na me, nejak mi nedochazi co ti chcete rict... Zacal jste zhurta, ja nezacnu vubec. Mejte se Saso.
co tomu rekl mistr klima me
h0das [15.203.169.xxx]
co tomu rekl mistr klima me fakt nezajima... proc to sem tahas?
blbecek
slovak [85.237.20.xxx]
poznam ludi ako si ty. tvoje semifasisticke myslienky, ze niektore druhy maju vacsie prava ako ine mi pridu dost odporne a minimalne z minuleho storocia. a to, ze "kto ma rad zvierata, nema rad ludi" plati presne, ale len o ludoch ako si ty. a este mi prosim vysvetli, co je to "levicově-intelektuální psychósa", tipoval by som to len na vyplod zadubenca zahladeneho len do svojej penazenky
Myslím si, že před
Tomáš Kubeš [134.60.118.xxx]
Myslím si, že před psaním tak srdcerivného příspěvku by stálo zato přečíst si alespoň článek... *Mravenci se těžko dožijí nedostatku gelu... *IMHO nedovedu si představit zvíře, které by bylo nespokojené v prostředí, které se sestává z jeho oblíbené stravy (cukru)...
Mi by to teda zas tak
Kryton [194.212.222.xxx]
Mi by to teda zas tak nevadilo;)Jen by tam musel být oddělenej záchůdek:D
Re: Nevim jestli jsem tak velky
kuk [88.22.9.xxx]
souhlasim, ty lidi jsou tady uplne na odpis co se tyce intelektu
Tohle mame v kancelari uz
pupu [194.228.192.xxx]
Tohle mame v kancelari uz asi pul roku. Mel bych nekolik pripominek. 1. mravenci jsou dosti lini, do kutani se jim nijak zvlast nechce. Pokud na povychu neprorazite dirky, nejdou do toho opravdu vubec; jinak vrtaji spise v noci. 2. pokud jim nepustite vzduch, prestanou se hybat uplne. 3. pokud ovsem vzduch pustite, rozebehnou se okamzite a to zatracene rychle, takze se jim casto podari zdrhnout. Lovit uprchleho mravence je narocne. 4. tak nebo tak stejne chcipnou zhruba po trech mesicich. Mravenci nejsou zrovna dlouhoveci... 5. pokud doplnite dodavku jinym typem, sezerou se navzajem. Nektere druhy jsou neskutecne agresivni.
Ty si noob. Mravenci se
Nabuchadnezar [194.108.48.xxx]
Ty si noob. Mravenci se dožívají několik let. V tomhle případě jen pár měsíců, a proč asi? Že jejich potrava je gel? Prostě umřou dřív kvůli nedostatku potřebných minerálů. A ještě se blbě divíš že se málo hýbou když pomalu umírají....
Mravenčí kolonie
martivan [84.19.74.xxx]
A proč jste si proboha nepřečetl ten článek? ad 1 ...Na povrchu je gel tuhý, proto je do něj nutné dodávanou dřevěnou tyčinkou udělat několik otvorů. Mravenci je potom začnou rozšiřovat... ad 2-3 ...Nádobu není nutné často otvírat, stačí jen na pár minut každých třicet dnů, aby se vyměnil vzduch... ad 5 ...Do jednoho Antquaria nikdy nevkládejte mravence z různých kolonií, vždy jen z jedné. Nesnesli by se, hned by spolu začali bojovat – až do smrti... a ...Gel lze posléze použít znovu, stále ale platí zákaz o míchání různých kolonií. Je nutné počkat na posledního mravence... ad 3 a 4 - to jen svědčí o tom, že se jim až tak moc v akváriu nelíbí, a to přesto, že mají "prostředí ze své oblíbené stravy". Asi přece jen to přirozené prostředí je pro ně... přirozenější :) Např. už jen to, že v mraveništi je tma a ne světlo, že normální kolonie se skládá nejen z dělnic, ale také z "ústředí" - královny, reprodukční jednotky atd. a podle toho, co vím, každý jednotlivý mravenec je "naprogramován" být součástí celého společenství, zatímco tady je jen nepatrný (a nereprezentativní) výsek celé kolonie, atd. Já osobně mnohem radši vezmu děti do lesa pozorovat skutečné mraveniště a za ušetřené peníze za nekoupené antkvarium jim koupím zmrzlinu PS. A mravenci jsou u nás chránění.
Re: Mravenčí kolonie
Johana [188.120.217.xxx]
Vcelku mas pravdu, ale v jednom s tebou prece nesouhlasim, a to v tom: " každý jednotlivý mravenec je "naprogramován" být součástí celého společenství, zatímco tady je jen nepatrný (a nereprezentativní) výsek celé kolonie" ...promin, ale je to absolutní hloupost...mravenci nejsou predem nijak "naprogramováni" , jejich udel je rizen kvalitou potravy v larvalnim stadiu vyvoje a kdyz se nejakym zpusobem oddeli od kralovny, byt jen delnice, tak si automaticky vytvori novou kralovnu. Bohuzel problem je v tom, ze jim asi do antkvaria nenasypete larvy, takze si neutvori kralovnu ale tzv. velitele. Proto s tebou v tomto ohledu musim prudce nesouhlasit...a kdybyste jste si o tom nekdo jeste neco precetl, tak se jiste dozvite, ze antkvarium nebylo puvodne smerovano jako "akvarium pro mravence" , ale vyvinula ho NASA pro vyzkum a pozorovani mravencu a jineho hmyzu a rostlinstva ve vesmiru, ale pak to dostalo i podnikatelsky a obchodni vyznam...A mohu vam rici, ze tento maly "clanek" je kompletne provereny, protoze jsem profesionalni entomolozka specializovana primo na mravence a jejich fyziologicky a ontogenezisticky vyvoj...
Mě, po té co vytvořili
malcor [147.229.141.xxx]
Mě, po té co vytvořili pár chodeb už další nekopou. A navíc minimálně vynáší mrtvý kusy ven na povrch. Rozhodně ne všechny jak se píše v letáku, takže pak plesniví v chodbách.
Zrejme nejaky liny druh,
Thrakath [62.168.42.xxx]
Zrejme nejaky liny druh, nepomohli by mravenci z ciziny ?
treba ukrajinci
[217.75.217.xxx]
treba ukrajinci
nebo cikáni :-)
[83.208.18.xxx]
nebo cikáni
Tak je zkus restartovat,
Mr.GO! [85.160.91.xxx]
Tak je zkus restartovat, pač podle popisu se chovaj jako windows ( ne každy)... ;D
Tak toto je velmi
Ja [87.197.210.xxx]
Tak toto je velmi zaujimavé. Mna tiez zaujal Beachworld. Čo ma ale odradilo bola cena. škoda, že je to take drahe, možno byy som si to aj kupil.
kua,lidi jen
Mazi [85.70.136.xxx]
kua,lidi jen nechápu...čím se tam ti mravenci jako živí?...tím gelem?
V gelu je
Lizard [62.177.92.xxx]
V gelu je voda,cukr,vitaminy,aminokyseliny zkrátka vsechno co mravenci potrebují k životu.
Jake z techto akvarii by ste
Pack|age [80.188.208.xxx]
Jake z techto akvarii by ste doporucili??? Chtel bych si to koupit k vanocum...ale nevim jakou velikost, jestli treba neni zbytecny ze zacatku vyhazovat prachy za velky...
Střední velikost (luxusní
Marek L. [193.165.5.xxx]

Střední velikost (luxusní Antquarium) je dobrý kompromis. Největší panoramatické je ale samozřejmě nejhezčí :)

Mám trochu problém s
Lister [194.212.222.xxx]
Mám trochu problém s tímhle:"Nemělo by jich sem přijít více než patnáct, podle našeho názoru je ideální tak poloviční počet." - takže 7,5, ale nevím, jestli toho jednoho mravence rozdělit podélně nebo příčně, zkrátka si s tím nevím rady, poradí někdo...? Hihi
Rozhodně příčně, tak se
CGC [80.188.65.xxx]
Rozhodně příčně, tak se líp dělí a dělají i to sami mravenci v případě, že potkají cizáka. Po délce to chce speciální techniku.
Z toho si nic nerob.Ja zas
Lubo [195.91.54.xxx]
Z toho si nic nerob.Ja zas marne dumam,kto asi vynesie toho posledneho mrtveho mravca ?
Nevíte čím se to krmí?
Jirka [82.209.23.xxx]
Nevíte čím se to krmí?
Krmí se to tim gelem.
profík [85.70.59.xxx]
Krmí se to tim gelem.
Jdou nějak zadělat ty
profík [85.70.59.xxx]
Jdou nějak zadělat ty díry po tom co jedni mravenci umřou abych tam mohl nasadit nový?
Co s trusem.
zombí [85.207.10.xxx]
Co s trusem.
Jak připravit agar.Nevim co
uplně vimlácenej lojzik [85.207.10.xxx]
Jak připravit agar.Nevim co s nim.
Du chodby zaplavit vodou.
zombí [85.207.10.xxx]
Du chodby zaplavit vodou.
Už tam plavou.
zombí [85.207.10.xxx]
Už tam plavou.
Kde seženu noví.
zombí [85.207.10.xxx]
Kde seženu noví.
Doufám že budou mít
profík [85.70.59.xxx]
Doufám že budou mít plavky.
Super clanek! Videl jsem to
Honza [82.142.74.xxx]
Super clanek! Videl jsem to ted na Vanoce prodavat v Londyne u Mark&Spencer, stálo to do 15L a rekl bych, ze to byla ta stredni ci spise i ta velka varianta.
My mame taky mravence .....
Miki [80.188.80.xxx]
My mame taky mravence ..... Dokonce us sem i videl jak jeden krymi gelem toho dryhiho.... (stalo to za to)
Tak us sem doma.....
Miki [213.210.179.xxx]
Tak us sem doma..... Mravenci us sou opravdu "turbo" rozjety!:D
Já jsem to viděl už nekdy
Honza Duchoň [82.209.36.xxx]
Já jsem to viděl už nekdy pred vánoci jak sem hledal pro ostatni dárky proste sem zadal do seznamu "darkyů a po pár odkaech sem narazil na "darkyzvesmiru" no a hups stravul sem nad tou strankou pěkneho času bo me vše zajimalo tak sem to prečetl cele a tady to začlo.Nějak sem poste chtel ten nejvetši at to stoji za to a tak sem si našel nekoho kdo by mi to zaplatil...nejakych 1200 i s poštou bylo pro mě moc a tak sem to zkusil na babičku a chytla se a jelikož má takove věci ráda razem pro me mela darek k narozkám (mám je 1.1).Antquarium mi prišlo nejak druheho nebo tak a sotva sem tam ty mravence dal za 15 min už se pustili do chodeb a dnes je 10 a už tam mám jeden takovi polomvštši komplex vykopán a je to užasne to pozorovat....ja behaj tahaj mnohem vetši kusy než sou oni...jeden se s tim drel asi 30min než pretahnul jeden kus z rohu do rohu....a nejvic mě těsi takova drobnost jelikož se jmenuju Honza tak ten komplex nevim proč zrovna tak asi ví kdo je jejich majitel vypada jak pismeno H.nevim co k tomu ještě napsat běhaj tam a zpět treba celi den a vypada to jako by to meřili a pak s dokonalou presnostosti propoji chodu...ale když je treba pri kopani vyrušite nebo tuknete treba omylem s akvarkem o stul tak se polekaj a treba 3h nepracuju a jen se čisti.....dokažou to fakt dlouho cele hodiny se čistit....trochu me sere ze ty drobky z kopani nosi nahoru a tam to pak nevipada moc hezky...no nic ja končim....všem doporučuju....ja ted jdu pracovat na LEDdiodovem podsviceni ktere umustim pod antq. a budu to mit krasne podsvicene.A udělam to dvema barvama bilou nebo nejakou takovou abych to krasne viděl a pak čercenou protože červenou NEVIDI a tak je budu moc pozorovat a jim to nebudu vadit..........mějte se........Honza
Pozorovat marvence je
Vlasta [83.240.1.xxx]
Pozorovat marvence je bezesporu zajímavý a možná i naučný, jen bych se nerad dočkal toho, až někomu ti dodávaní marvenci utečou. Pokud se totiž jedná o nějaký cizí druh, např. onen druh Pogonomyrmex occidentalis, mravenci se mohou v novém prostředí (myslím venku) poměrně rychle aklimatizovat, neboť jsou velmi odolní a může nstat to, že časem postupně vytlačí "naše", místní mravnce, protože se v našem ekosystému nevyskytují a ten si s nimi proto nemusí umět "poradit". Zní to možná jako pohádky nebo sci-fi, ale ta možnost tu bohužel je...
A kdo ty samicky oplodni?
Sid [212.158.130.xxx]
A kdo ty samicky oplodni? Dyt jsou to samy delnice. A je vubec mozny oplodnit delnici?
Víš, moc se mi líbila
Vlasta [83.240.1.xxx]
Víš, moc se mi líbila jedna věta, kterou řekl tuším někdo ve filmu Jurský park: "Život si vždycky najde cestičku..."
Tak příště zkus míň
Pan P [146.102.33.xxx]
Tak příště zkus míň koukat na Jurský park a víc dávat pozor na základní škole=)
Ve škole jsem dával pozor
Vlasta [83.240.1.xxx]
Ve škole jsem dával pozor -teda pokud mohu posoudit- dost. Nikdy si nemůžeš bejt jistej, že to, co máš v "Antquariu", jsou samý dělnice!
Myslim ze mravenci samicku
Wrynn [82.208.33.xxx]
Myslim ze mravenci samicku (nebo samecka) jde poznat velcie snadno - bude vetsi a bude mit kridla, samicka nemusi mutne mit kridla pac uz ji treba upadli, ale i tak bude vypadat proste jinak... a delnice opravdu at se bude snazit sebe vic potomky na svet neprivede :D
Tak jsem si to koupil,
Snake [85.70.93.xxx]
Tak jsem si to koupil, super, mravenci začali kopat po hodině od zavedení do antquaria, jsou to opravdu TURBO mravenci, dokonce i ta přepravní nádobka byla od nich dost zvoraná. Také si to pravidelně fotím abych věděl jak rychle postupují. Takový menší TURBO dokument.
je k tomu zasoba gelu alebo
.... [85.135.167.xxx]
je k tomu zasoba gelu alebo treba kupit nove ked to zozeru? PLS. napiste
fotky
THeBaNDiT [217.119.127.xxx]
Nemohol by si sa s nami podelit o fotky? Celkom dost ma zaujima, ako to v tom "akvariu" vyzera, taky komplexnejsi pohlad... pripadne nejake makro (detail). Dik :)
Lidi, pisete tu jak by bylo
p4wel [84.242.66.xxx]
Lidi, pisete tu jak by bylo mozne gel teoreticky vyrobit... Mate ale nekdo nakou dobrou zkusenost? Jestli se nekomu takove antquarium podarilo uspesne vyrobit tak prosim napiste postup na vyrobu gelu, kery ste pouzili... Dik moc za rady
Tady je te asi jeden chlap
hihihi [213.211.49.xxx]
Tady je te asi jeden chlap vedle druhýho :D . Vždyť jste se mohli dočíst že je to agar .... A ten se dá v pohodě koupit například ve zdravé výživě .... pak už by stačil cukr a nějaký barvivo ... ;) . Jen je potřeba dát bacha na kontaminaci gelu, protože agar na agaru se vám udělá plíseň jedna dvě. Proto se to asi musí pořádně hermeticky uzavřít (takže se to občas musí otevřít aby se neudusili).
www.picovinky.cz...mravenci
Tereza [85.160.226.xxx]
www.picovinky.cz...mravenci a ještě víc!!!
ahoj lidi neví někdo jak
Emko [193.85.188.xxx]
ahoj lidi neví někdo jak bych ten gel mohla vyrobit nebo sehnat někde levěji??moc dík za odpověď
Zajímavé téma
TymuR [213.235.80.xxx]
Pánové a dámy (jsou-li zde jaké), přečetl jsem článek i diskuzi a musím říci, zajímavé. Článek více, nicméně některé názory mne také pobavily. Trochu mě překvapilo kolik přispěvatelů evidentně článek nečetlo, nebo rozhodně ne pečlivě. No nesuďme nepozornost, či naprosto irelevantní názory typu "trápení nebohých mravenců". To co jsem chtěl především sdělit, je , že pokud vás toto téma zajímá, přečtěte si rozhodně povídku od R.R.Martina Písečníci (vyšla ve sbíkách Píseň pro Lyu, Písečníci a pravděpodobně ještě v Ikarii nebo SF&F) neboť se, pravda ze scifistického hlediska, velmi podobným tematem zabývá. A obzvláště příspěvek Honzy Duchoně mi tuto povídku hodně připomněl... Mravencům zdar, ale v mezích zákona :o))
Tu znam, hodne drsny cteni
Michal [194.108.136.xxx]
Tu znam, hodne drsny cteni ... a chapu duvod proc ti to tady tuhle povidku pripomelo! :D
Písečníci
FrVr [81.90.168.xxx]
A zfilmované to bylo ještě hrůznější, snad mravenci takhle nezmutují z těch steroidů, co tam někteří předepsavci nacpou :p
Dobrý den,přečetl jsem
bigplay [82.150.166.xxx]
Dobrý den, přečetl jsem si článek komentáře, navštívil stánku dárky z vesmíru, kroutil hlavou a nestačil se divit. Pokud jde o nabídku dárků z vesmíru, tak bych jenom na okraj něco málo podotkl. Pěstování rostlin v uzavřených nádobách je stará věc. Už před pár desítkami let jsem na toto téma experimentoval podle časopisu ABC. Akorát jsem požíval tehdy klasickou zeminu pro výsevy, namísto Agaru. Dnes se Agar požívá při pěstování rostlinných explantátů, plísní, hub a je toho mnohem více. Výhodou Agaru je jeho čistota. Veškere živiny, minerály a chemikálie se musí dodávat uměle. Proto je jeho využití dalekosáhlé. Sám ho využívám pro množení orchidejí. Jedinou podmínkou pro úspěch je 100% sterilita. Stačí málo a živné médium je zamořeno, objeví se plísně a je konec. Vytvořit médium pro chov mravenců nebude žádný problém. Stačí si zjistit, co mravenci potřebují pro život, toto přimíchat do agaru, povařit, nalít do nádoby, sterilizovat, uzavřít a nechat vychladnout. Akorát bych se bál kontaminace. Mám zkušenost, že stačí opravdu málo. Tak stejně se postupuje při výsevech rostilnných explantátů, semen, sporů hub. Akorát nevím, jak hluboce takové médium nahradí mravencům jejich přirozené podmínky. Obávám se, že vůbec. Co se týče ostatního sortimentu z vesmírných dárků, tak průměrně inteligentní a zručný kutil si vše zhotoví doma za pár korun. Včetně toho pseudo mořského biotopu. Prodejny mořské akvaristiky jsou dneska celkem rozšířené. Stačí destilovaná voda, trochu zakoupené soli pro mořská akvária a hurá do toho. Tip pro cestovatele. Při cestě na dovolenou u Jadranu si vemte PET láhev. Řasy i mořské korýše si s přehledem přivezete. Předem Vás musím upozornit na skutečnost. Po velice krátké době začnou v dobrých podmínkách ve vodě růst řasy. A rostou velice rychle. Proč utrácet spoustu peněz? Stačí se trošinku porozhlédnou na internetu, informací je tam dost. A hurá do experimentování. Bigplay
Zajímalo by mě jak
buchtalin [195.47.33.xxx]
Zajímalo by mě jak množíte ty orchideje. Že se semena vysevájí na agar do uzavřené sklenice to vím, ale také, že je potřeba nějaká houba, na které jakoby orchidej cizopasí. Taky by mě zajímalo při jaké teplotě vyséváte, jestli přisvětlujete a kde sháníte semena orchidejí. Děkuji
antquarium jsem dostala k
ZuSka [212.158.157.xxx]
antquarium jsem dostala k narozeninam (listopad). Mravenci vykopali po mem zacnuti tyckou asi 3 chodbicky a pak uz jen chodili po povrchu. Jedinej jejich pohyb byl zbesilej utek kdyz jsem otvirala vicko, aby meli dostatecny prisun vzduchu. Po cca 2 mesicich postupne umreli (telicka jsem odstranovala; vetrala jsem kazdy den, dodrzela jsem vsechna pravidla - nevystavovat primemu slunci apod), hmota zacala plesnivet a nehorazne smrdet. Kdyz nakonec umreli vsichni, tyckou jsem postupne poodstranovala cca 1,5 cm gelu s tim, ze si v lete sezenu nove. Po otevreni krabicky gel momentalne smrdi asi jako plesnivy tejden noseny ponozky. Tak asi tak tolik k tomuhle "super" gadgetu.
jde o to ze se to nesmi tak
mr.x [85.207.115.xxx]
jde o to ze se to nesmi tak casto otevirat, ten gel je moc nachylnej.. staci se ho dotknout a muze se tam zacit tvorit plisen, to samy s castym vetranim.. ja mam antquarium maxi a otevrel jsem ho jen poprvy kdyz sem tam nahazel mravence, pak po 30dnech aby se vyvetralo a potom jeste dvakrat kdyz sem odebiral mrtvy mravence (z 15ti mi jich tam po mesici a pul zbylo 11) je dulezity aby to prostredi zustavalo co nejvic sterilni, takze otevirat co nejmin
lol
pepeban [194.108.56.xxx]
já jí mám od léta a hrál sem si sní asi 14 dní a pak mě to přestalo bavit
Kanibalismus
Yolk [212.96.172.xxx]
Ahoj! Potřebuji od někoho poradit. Koupila jsem si na www.darkyzvesmiru.cz maxiantquarium a turbo mravence. Mám je už asi 3 měsíce a všechno bylo v pořádku, ale nedávno mi tři mravenci ze dne na den umřeli. Většinu času mi mravenci tráví nahoře a chodbičkama jenom tak občas prolezou. No a ti tři mrtví byli právěže v chodbičkách. Ostatní se samozřejmě ani neobtěžovali je vynést nahoru. Dneska jsem si všimla, že sou po akvárku kusy nožiček. Nevím jak je to možné, ale oni se asi napadají. Už sem je viděla jak se perou, ale myslela jsem si že je to normální. Dnešním dnem je to pět mrtvích mravenců a dva mi umírají, přičemž mají oba dohromady tři tykadýlka a tři nožičky. Nemáte s tím někdo zkušenosti? Není možné že mi třeba poslali mravence z jiných kolonií? Ale je divné že se začali napadat až po tak dlouhé době. Fakt to není moc příjemný pocit když vím že mám nějaké zabijáky. Prosím poraďte mi někdo.
je možné že se třeba
verunka [83.208.229.xxx]
je možné že se třeba pohádaly :o) opravdu netuším-nad tímhle akváriem hodně přemýšlím-ale asi bych si ho zkusila nejdřív vyrobit-když to nepůjde tak si ho koupím. Ted je léto-počkej až umřou a zkus si pochytat svoje mravence...
Mame antkvarium v kancelari
Pavel [82.113.61.xxx]
Mame antkvarium v kancelari asi mesic a po cca 14 dnech se nam stalo to samy, rano rozhazeny nozicky po mravenisti (a to nepocitam jeste dva nezavisly incidenty). Opravdu netusime, v cem by mohl byt problem, mravencu si celkem hledime, ted jsme jim tam ze zoufalstvi dali dokonce kousek cukru. Napada me jedine nedostatek vzduchu, protoze pri vetrani vsichni hned ocividne oziji. Ale zase nekdo tady tvrdi, ze casty vetrani narusuje sterilitu prostredi. Pokud je to jeste aktualni, tak dej vedet, jak to s temi tvymi "zabijaky" dopadlo.
Diskuze na pandoře
Pavel [82.100.0.xxx]
Ahoj. Kdo by chtěl diskutovat o Antquáriu, tak na pandora.cz je založena nová konference.
Mravenec
Banditos [213.220.200.xxx]
Tak dnes sem pořídil Antkvarium a chci se zeptat, jestli je nutné "ubytovat" v něm lesní mravence nebo i obyčejné. Díky
Podsvícení
Ptacek [81.0.224.xxx]
Zdravím všechny, nemáte někdo doma to podsvícení pod mraveniště? Potřeboval bych napsat technické údaje zdroje k podsvícení. Povedlo se mi ztratit zdroj při stěhování :( a tak mi mraveniště už nesvítí. Předem děkuju :)
mravence
Pavla [90.177.112.xxx]
Prosím Vás! Nemáte někdo na prodej mravence?? Moje kolegyně koupila pro malého akvárium a nějak zapoměla na mravence... :)Chtěla bych jí pomoct, ale nemůžu ji nikde sehnat! Prosím kontaktujte mně na mail jesenicova.p@centrum.cz! Děkuji moc krát!!!
KDE SEHNAT MRAVENCE
Janet [194.149.121.xxx]
Dobrý den, mravenci se dají sehnat na WWW.ENSOSHOP.CZ . Pokud vim, tak je momentálně nemají vystavený na netu, pouze na kamenné prodejně v Brně, ale poslat mail s poptávkou je 100% záruka úspěchu. Přijdou Vám mravenci (15 ks) v krabičče s gelem o velikosti a tvaru filmu do foťáku. Gel můžete buď přidat do svého antquária, nebo si krabičku nechat jako přepravku. Tahle legrace stojí 99 Kč, ale jde o nějaký druh zrzavých brazilských turbo mravenců, kteří prý dělají super chodbičky, tak jsem zvědavá ;) Zdá se mi to navíc lepší než teď v zimě běhat po lese a pak si přinést mravence třeba z různých kolonií, kteří se vzájemně sežerou... Jinak na ensoshop.cz jde objednat samozřejmě i samotné antquarium (tuším 3 velikosti), já si zatím pořídila nejmenší za 399,-, pokud mě to chytne, tak určitě zvětším ;)
Zdravím
Václav [88.103.6.xxx]
Rozhodně nedoporučuji kupovat si tento nesmysl, který nemá s chovem mravenců vůbec nic společného. Pár dělnic bez královny není žádná kolonie, a zanedlouho postupně uhynou.I pokud by byla do této podivné hračky umístěna kolonie, nebude se zde mravencům dařit.Mravenci potřebují jinou vlhkost pro larvy, jinou pro kukly, což v gelu zajistíte asi těžko. Navíc mravenci do nepoužívaných komor v podzemí nosí také odpad, včetně mrtvých mravenců. V tomto případě tedy do gelu, který jim má sloužit i jako potrava. Zde je životnost "kolonie" tak 3 měsíce, zatímco mravenčí kolonie žijí normálně leta až desítky let. Tedy život jim zde bude velmi ukrácen. Vzdělávací hodnota této obludnosti je také nulová, protože zde nepozorujete kolonii, ale pár umírajících mravenců. Doporučuji proto všem, aby si o mravencích přečetli něco jiného, než jen tento ubohý reklamní článek.
Re: Zdravím
mm [89.102.174.xxx]
Myslím že tohle je tady první rozumný komentář.....
Sháním mravence
Andy [85.207.121.xxx]
Super věcička chci ji mladšímu brachovi koupit k Vánocům ale fakt nevím kde sehnat v zimě mravence! Zkuste mi prosim někdo poradit! Nebo koupít třeba 5 mravenců od někoho. Díky
Kde sehnat mravence
kiki [84.19.74.xxx]
Z majitelu atkvaria ti asi nikdo mravence neproda, protoze se nemuzou rozmnozovat - mravenci maji na rozmnozovani kralovnu a trubce, kdezto v akvarku mas akorat bezpohlavni delnice. A v lese jsou mravenci chraneni zakonem.
Re: Kde sehnat mravence
Terrmit [81.91.220.xxx]
tak chitaj kolem chodika tam jich su stovky a nikdo se one nstara :D
cawko
Terrmit [81.91.220.xxx]
mam mensi problem nevim kam se obratit mam to akvarko to classic a dal sem tam ty mravence a hned po 30minzacvalay kopat po 2dnech prestaly furt se drzel na skle u tech pruduchu a tet mi tam jeden zdechel vitahl sem ho a dalsi asi zdechl v chodbe ale ty mrd** ostatni ho nechcu dat navrch nevite co snima je zeby zimni spanek?.... ci horecka?....nebo hypnoza? pls poradte
Re: cawko
Johnny N. [217.66.174.xxx]
a cos čekal ? není to nic z toho, dalo by se to nazvat smrt z odloučení. mravenec bez královny je mravenec bez smyslu života.
Mraveniště
Milovník mravenců [194.228.23.xxx]
Ahoj Jenom bych Vás chtěl všechny upozornit že chování mravenců je zákonem chráněné a tedy i trestné v ČR. Krom toho že ty mravenci ten gel stejně nežerou.:o))..takže je to vlastně k ničemu.
Re: Mraveniště
Jindřich [195.113.76.xxx]
Chráněné jsou pouze lesní druhy rodu Formica a ty jsou ale zrovna pro chov v Antquriu zcela nevhodné (což je ostatně v návodu zdůrazněné). Musí se použít menší druhy mravenců a ty jsou snadno k pochytání na každé zahradě nebo na louce, i v lese, když odkryjete nějaký kámen, většinou tam kolonii najdete
Re: Mraveniště
Johnny N. [217.66.174.xxx]
všechny Formicy jsou u nás ohrožené a tudíš zákonem chráněné a pro chov v tý gelový mučírně není vhodný žádný druh mravence, bože lidi buď chovejte mravence pořádně nebo vůbec
mravenci v gelu
simik [82.150.169.xxx]
chtěla bych se zeptat jak se pak časem dokupjue ten gel?
Re: mravenci v gelu
jing
Myslim, ze po precitani celej diskusie bude odpoved zrejma: gel nikdy nikomu casom nedosiel. Mravci pocas prvych hodin zacnu kopat, ale pomerne rychlo ich to prestane bavit. Po 2 dnoch je aktivita nulova, vsetci iba cakaju na smrt. Po 2 tyzdnoch sa prejavi ponorkova choroba (alebo hlad?) a mravce sa navzajom povrazdia .

Ale nie. Boli aj uspesnejsi chovatelia. Kazdopadne vsak mravce zozeru vsetok gel vraj tak za 10 rokov.

Ale chapem Vasu otazku: naco kupovat gel s nadobou, ked sklenenych nadob je v kazdej domacnosti kopa.
na prd
Mardux [188.95.60.xxx]
toto je týrání mravencu, tato hmota je pro ně sice jedlá ale není pro ně dobrá, proto počase zemřou :) doporučuji si udělat formikárium z hlíny korku nebo yton cihle :) mravencum zdar :)
mravenčí kolonie
martin [82.150.169.xxx]
co tam dát královnu a 2samečky
rostliny
matej [94.127.128.xxx]
Zdravim nevite jestli to normalni akvarium a to jak tam jsou ty rostliny se nejak lisi?a jaky se tam davaj ty rostliny?
Elite Pittsburgh Steelers Jersey
Elite Pittsburgh Steelers [184.164.131.xxx]
Elite Oakland Raiders Jersey www.footballjerseyhome.com ...
Elite Carson Palmer Jersey www.footballjerseyhome.com ...
Elite Darren McFadden Jersey www.footballjerseyhome.com ...
Aaron Rodgers Jersey
Greg Jennings Jersey [38.104.98.xxx]
kolko mravci preziju
garon [10.0.2.xxx]
chcel by som sa opitat, nikde nikto neuvadza ako dlho mravci preziju kolko to priblizne je?

Přidejte další názor  |  zpět na článek  |  nových příspěvků: 127


Posílat příspěvky e-mailem:
OK


Doporučujeme