Běžte se projít na jízdním kole

Znám klasické velocipedy, jel jsem již i na lehocipedu - ale na steopedu ještě ne. Právě takové je totiž kolo od společnosti StarCycle. Není to kolo jen tak obyčejné  - vždyť na kterém jiném kole musíte stát a u toho běžně kráčet? Prostě šlapete na šlapky stejně jako na stepperu a důmyslný mechanismus převádí vaše kroky na pohyb řetězu.

Zdroj: StairCycle
Roman Roman K.

Kam se hrabe Hummer

Na obrázku vidíte zajímavou inovaci klasického kolečkového křesla. Nablýskané vozítko je zaparkované na pláži v Kalifornii a čeká na svého majitele, kterému umožnilo dojet až k vodě díky nafukovacím gumovým kolům. Pasažér může vážit až 150 kilogramů, ale někdo jej bude muset nejspíš tlačit, protože široká kola se teď nedají roztáčet rukama. Výborný nápad, cena už tak nepotěší. Pokud byste "teréňákem" chtěli někomu, kdo se nemůže po zahradě a podobných místech pohybovat dobře sám, museli byste do kapsy sáhnout pro šedesát tisíc.

Zdroj: BeachComber
Michal S.

Motocykl s jedním kolem

Motocykly jsou vděčným objektem pro designéry a konstruktéry. Francouzská společnost Bombardier přišla s konceptem Ebrio – motorkou, která má v podstatě pouze jedno kolo. Dvě malá kolečka slouží jen pro parkování a rozjezd. Řidič se na takovém motocyklu udrží díky síle gyroskopu a aby toho nebylo málo, pro pohon se používá vodíkový palivový článek. Embrio si ještě nemůžete koupit, je to jen koncept.

Zdroj: Forbes.com (děkujeme patkanovi za tip)
Marek Marek L.

iPOD součástí palubní výbavy

Známá společnost Harmon Harman Kardon připravuje novou verzi externího automobilového adaptéru určeného pro připojení hudebního přehrávače iPod společnosti Apple. Sada obsahuje řídící jednotku se zesilovačem, externí displej a čtyřsměrové ovládací tlačítko, které umístíte kdekoli ve vozidle. Jak tak na to koukám, já si ten iPod snad i opravdu koupím.

Zdroj:  engadget

Roman Roman K.

Pro Hells Angels bez řidičáku: jízdní kolo-chopper

Určitě se na tom hrozně špatně sedí a podobné špatné budou i jízdní vlastnosti. Ale ten pocit! Jízdní kolo ve stylu motocyklů chopper se prodává za 7 990 Kč a za cenu jednoho Harleye jich můžete mít celou garáž. Zvuk motoru je ale nutné pouštět z kazeťáku na zádech.

Zdroj: HAS bike (děkujeme Warpovi za tip)
Marek Marek L.

Motorka, jakou svět ještě neviděl...

...a možná také hned tak neuvidí. WheelSurf je motorka, ve které sedíte uvnitř jediného kola. Celé zařízení váží padesát kilogramů a dvoutaktní motor o objemu 56 cc  dokáže rozpohybovat kolo o průměru 1,7 metru z nuly na maximální čtyřicítku za 8.2 sekundy.

Zdroj: WheelSurf
Roman Roman K.

Skládací kolo: snadno přenosný sport

Skládací horské kolo Uri Bike je skladné (82 x 34 x 60 cm) šestirychlostní horské kolo určené pro individuální turistiku. Prodává se za necelých třista liber a ať se snažím sebevíc, připomíná mi skládačku Eska známou z dob mého dětství. Ta ale byla určitě levnější, nebo ne?

Zdroj:  UriBike

Roman Roman K.

Rakety mohou startovat z letadel

Společnost t/Space po několika týdnech testů v Mohavské poušti demonstrovala funkční postup, jak vypouštět rakety s lidskou posádkou z letadla. Tedy bez nutnosti použít startovací rampu. Šlo to i dřív, ale aby se raketa dostala do vhodné polohy k zažehnutí motorů, byla potřeba manévrovací křídla. Ta mimo jiné zvyšovala hmotnost, se kterou se při letech do vesmíru musí hodně šetřit.

Raketa s posádkou je upevněna ke trupu letadla, které vystoupá do potřebné letové hladiny. Letadlo raketu pomocí zvláštního mechanismu uvolní a ta se během tří sekund dostane do svislé polohy, kde nic nebrání spuštění motorů. Malý padáček slouží ke stabilizaci při otáčení rakety.

Pokud se ale něco takového chystá i pro běžné cestující do vesmíru, součástí letenky by asi měla být i celková narkóza. Spadne – nespadne, zažehne se – nezažehne ...? Na obrázku jsou zachyceny jednotlivé fáze uvolnění rakety.

Zdroj: Gizmag
Marek Marek L.

strana 1 strana 40 strana 41 strana 42 strana 45