Pojízdná konference

Myslíte, že je vaše dvojkolo veká exotika? Pak mrkněte na Conference bike. Dal by se označit jako soustředné sedmikolo (nebo spíše troj- až čtyřkolo). Všech sedm pasažérů šlape, jeden řídí (a všem kromě něj se pravděpodobně udělá špatně). Firma se chlubí, že prodala již přes 100 konferenčních bicyklů do 4 zemí. Na cenu se budete muset zeptat přímo u nich.

Zdroj: ConferenceBike
Filip Filip K.

Vodíkový motocykl

Společnost Intelligent Energy, známá díky svému motocyklu ENV na palivové články, se spojila se známým výrobcem motocyklů Suzuki, aby společně vyvinuli prototyp motocyklu poháněného vodíkem, resp. vodíkovými palivovými články. Prototypy budou poháněny palivovými články PEM (Proton Exchange Membrane) od Intelligent Energy, Suzuki nejspíš poskytne především výrobní kapacity a ostatní know-how v oblasti motocyklů.

Právě spojení velké Suzuki s menší specializovanou společností by konečně mohlo přivést motocykly na palivové články na trh. Partnertsví Suzuki a Intelligent Energy je doufejme teprve prvním v celé řadě budoucích spojenectví, která přinesou na silnice nové, ekologické modely motocyklů s nulovými emisemi a relativně levným pohonem.

Článek vyšel na serveru Hybrid.cz


Filip Filip K.

Jednokolka

Stačí mít jen správný nápad, pořádně velké kolo, motor a trochu šikovnosti a na světě je asi ta nejpodivnější motorka jakou jsem kdy viděl. Toto "splašené kolo" jakoby přímo vypadlo z filmu o Šíleném Maxovi.

Zdroj: theriotwheel (via hackedgadgets)
Vratislav H.

Třpytivé auto

Pokud vlastníte luxusní Mercedes, určitě jste rádi, když vám jej někdo obdivuje. Ještě více bude vaše auto obdivováno, když jej vylepšíte nějakými drahými kameny. Společnost DAD nabízí spoustu doplňků s drahokamy. Na výběr je třeba řadicí páka za 9000 korun, sadu čtyř páček na zámky za 6000 korun, nebo sadu kamínků za 2200 korun pro váš kobereček.

Zdroj: dad-co (super nápad poslal Salec)
Vratislav H.

ECObus - Pojízdná učebna na vodík

Společnost ECOtality zabývající se vývojem „zelených technologií“ představila ECObus. Palivovými články poháněný autobus by měl lidem přiblížit možnosti a výhody vodíkového pohonu. Je uzpůsoben jako učebna s kapacitou 31 míst. Energii obstarávají 3 moduly HyPM 65 s celkovým výkonem 180 kW (241 hp).

ECObus je ale hybridní. Dalším zdrojem energie jsou 720V ultrakondenzátory, které se zapojují pouze pokud je třeba vyvinout dočasný vyšší výkon, maximálně 350 kW (469 hp). 45 kg vodíku stlačeného v nádrži pod tlakem 350 bar dovolí autobusu uhánět rychlostí 90 km/h po dobu 4 hodin. Pakliže autobus nejede na plný výkon, vydrží ještě o 2 až 4 hodiny déle.

Článek vyšel na serveru Hybrid.cz


Filip Filip K.

Jízdní kolo s automatickou převodovkou

Kolo je jedním z nejefektivnějších způsobů dopravy, zejména v současných městech. Jeho historie sahá až do 19. století, nicméně teprve ve 2. polovině století 20. se objevila přehazovačka, která jízdu na kole do značné míry usnadnila. Společnost Trek nyní představila městské kolo Trek Lime s automatickou přehazovačkou. O přehazování se stará elektronika, která je napájena skrze dynamo v přední vidlici.

Pod sedlem najdete velký ůložný prostor například pro hudební přehrávač. Kolo je k dispozici v několika barevných provedeních a cenách od 500 do 580 dolarů (asi 11 000 Kč). Tomu říkáme skutečně zelená doprava! Emise nula, ekologie sto.

Článek vyšel na serveru Hybrid.cz


Filip Filip K.

Druhové jméno: Puma Městská (skládací)

V moderním světě není místa nazbyt, proto došla obrody klasická a dávno zapomenutá skládačka. Její novodobé realizace se ujala prestižní sportovní značka Puma a nezapomněla ani na jedno technicky zajímavé řešení. Dolní rámovou trubku totiž nahradilo ocelové lano, které je upevněno k zámku a jak se můžete přesvědčit na kratičkém videu, dá se použít i k zabezpečení kola proti krádeži.

Zdroj: Puma (tip poslal SureShot kid)
Filip Filip K.

Auto z brambor a oříšků

Skupina profesorů a studentů z Warwick University vytvořila závodní automobil Eco One. Jeho zvláštnost spočívá v tom, že je až z 95% vyrobeno z biologicky snadno odbouratelných nebo recyklovatelných materiálů. Například pneumatiky jsou z brambor, brzdové destičky ze skořápek oříšků kešu a kapota je vytvořena z konopí.

Samozřejmě, že jako pohon slouží biopaliva a jako mazání biomaziva. "Ačkoliv šasi musí být z oceli pro její sílu, ocel se dá naštěstí velmi snadno recyklovat." Ben Wood, manažer projektu Eco One. Maximální rychlost automobilu je 200 km/h.

Článek vyšel na serveru Hybrid.cz


Filip Filip K.

strana 1 strana 20 strana 21 strana 22 strana 41